Voetzorg Kim

Algemene Voorwaarden Voetzorg Kim

1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Voetzorg Kim (de pedicure) en haar cliënt, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2. Diensten
Voetzorg Kim zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.

3. Afspraken
Behandelingen vinden uitsluitend op afspraak plaats. Afspraken kunnen telefonisch, via e-mail of WhatsApp worden gemaakt. Cliënt dient bij verhindering van een afspraak deze zo spoedig mogelijk, echter uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak, aan Voetzorg Kim door te geven. De afmelding kan telefonisch, per e-mail of WhatsApp geschieden.
Indien cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, dan mag Voetzorg Kim 100% honorarium voor de gereserveerde tijd aan cliënt doorberekenen
Als cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, dan mag Voetzorg Kim de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen.
Bij verhindering van de afspraak door Voetzorg Kim, dient deze annulering zo spoedig mogelijk aan cliënt te zijn doorgegeven, doch uiterlijk 24 uur van te voren.
Indien de verhindering door overmacht ontstaan is hoeven beide partijen zich niet aan bovenstaande verplichtingen te houden. Overmacht omvat datgene wat de Wet en jurisprudentie daarover zegt.

4. Tarieven en betaling
Voetzorg Kim vermeldt alle tarieven van behandelingen zichtbaar op de website van de praktijk als ook in de praktijk. De gemelde tarieven zijn inclusief eventuele btw. Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd.
Cliënt dient maximaal 14 dagen na afloop van de behandeling de betaling van de instrumentele behandeling en eventuele producten via een betaalverzoek of bankoverschrijving te voldoen. Indien contant betaald wordt, dient betaling direct na afloop van de behandeling te geschieden. 

Bij het afnemen van het voetzorgtraject of het schimmelnagelplan gaat cliënt een betalingsverplichting aan voor het gehele bedrag, ongeacht of dit bedrag in termijnen of in een keer wordt voldaan. Mocht het behandeltraject vroegtijdig worden beëindigd, dan is Voetzorg Kim gerechtigd het resterende bedrag als totaalbedrag op te eisen. Hiervoor wordt een factuur verstuurd, die binnen 14 dagen betaald dient te worden.

Voetzorg Kim is gerechtigd om voor niet betaalde facturen na het verstrijken van de betalingstermijn administratie kosten à € 15,00 in rekening te brengen. Bij in gebreke blijven van betaling kan Voetzorg Kim na de verlooptijd van factuur en aanmaning, het openstaande bedrag ter incasso stellen aan een deurwaarder. De hieruit vloeiende kosten zullen geheel voor rekening van cliënt komen.

5. Personeel in de praktijk
Indien er een stagiaire meeloopt in de praktijk van Voetzorg Kim en deze onder begeleiding een deel of de gehele behandeling kan uitvoeren, dan heeft de cliënt de mogelijkheid om dit te weigeren.

6. Werkwijze, persoonsgegevens & privacy
Cliënt voorziet tijdens het eerste consult alle gegevens die relevant zijn voor een goede beroepsuitoefening aan Voetzorg Kim. Het is de verantwoordelijkheid van cliënt om de juiste en volledige gegevens te vermelden. Op deze manier kan vooraf worden beoordeeld of er sprake is van een contra-indicatie en kan mogelijk doorverwezen worden naar een medisch pedicure, podotherapeut of uw huisarts. Bij het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige gegevens is Voetzorg Kim niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen van de behandeling. De persoonlijke gegevens worden door Voetzorg Kim bewaard en behandelt volgens de richtlijnen van de AVG wetgeving. Gegevens kunnen uitsluitend met toestemming van cliënt ter beschikking worden gesteld aan andere disciplines zoals huisarts of medisch specialist. De cliënt heeft te allen tijde recht op inzicht in de eigen behandelgegevens.
De wet AVG verklaring vindt u onderaan deze algemene voorwaarden. Bij het maken van een afspraak gaat u ook automatisch akkoord met deze regels.

7. Geheimhouding
Voetzorg Kim verplicht zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt verteld tijdens een behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Voetzorg Kim verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

8. Aansprakelijkheid
Voetzorg Kim kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade, van welke aard dan ook, die is ontstaan doordat cliënt onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.

9. Beschadiging en diefstal
Voetzorg Kim is niet verantwoordelijk voor verlies, beschadiging of diefstal van persoonlijke eigendommen die door cliënt zijn meegenomen naar de praktijk. De pedicure zal zorgvuldig met persoonlijke eigendommen omgaan. De pedicure is verzekerd voor wettelijke aansprakelijkheid. De pedicure heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. De pedicure meldt diefstal bij de politie.

10. Garantie
Voetzorg Kim geeft één week (zeven dagen) garantie op de behandeling en op de producten. Deze garantie komt te vervallen indien:
• Cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd
• Cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen twee werkdagen heeft opgevolgd
• Cliënt de geadviseerde producten niet volgens de gebruiksaanwijzing of aanwijzingen van de pedicure heeft gebruikt
• Cliënt andere producten dan de door de pedicure geadviseerde producten heeft gebruikt
• De behandeling te lang uitgesteld is geweest door de cliënt waardoor de oorzaak niet in een keer verholpen kan worden

11. Klachten
Indien cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen zeven dagen, schriftelijk worden gemeld aan Voetzorg Kim.
Voetzorg Kim dient cliënt binnen zeven dagen na ontvangst van de schriftelijke klacht, een adequaat antwoord te geven. Indien de klacht gegrond is dan zal Voetzorg Kim de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen. Patiënt/cliënt zal klachten niet delen op sociale media.

12. Gedrag
Cliënt dient zich in de praktijk volgens de algemeen aanvaarde normen te gedragen. Indien cliënt na waarschuwing, onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Voetzorg Kim het recht cliënt de toegang tot de praktijk te ontzeggen zonder opgaaf van redenen. De (deels) gegeven behandeling dient volledig betaald te worden.

13. Recht
Op elke overeenkomst tussen Voetzorg Kim en cliënt is het Nederlands recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst.

TOESTEMMING PRIVACYBELEID PERSOONSGEGEVENS

In 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (‘Verordening’ of ‘AVG’) rechtstreeks van toepassing in alle lidstaten van de Europese Unie. van de Wet bescherming. 

Door deze nieuwe wet is het zowel voor u als voor mij van belang dat u weet welke gegevens ik nodig heb voor het uitvoeren van een kwalitatief goede en verantwoordelijke behandeling van uw voeten en waarom. Ik verwerk en sla de volgende gegevens van mijn clienten op in een papieren en/of digitaal dossier:

• N.A.W.-gegevens zoals naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, emailadres etc., noodzakelijk voor administratie, facturering, boekhouding (via pedicuresoftware) en contacten met overige (medische) personen zoals artsen, verzorgende, (wijk)verpleegkundige , podotherapeut en/of meewerkende collega pedicure/stagiaire.

• Voetklachten op een papieren en/of digitale voetenkaart voor het goed kunnen uitvoeren van de behandeling/verzorging van voetproble(e)m(en). Ook voor collegiaal overleg en/of een eventuele doorverwijzing naar de behandelende (huis)arts en/of andere (medische) disciplines.

• Medische gegevens die van groot belang zijn voor de voetbehandeling zoals allergie, huidproblemen, ondergane operaties aan rug, nek, heupen, benen en voeten, hartproblemen (gebruik bloedverdunners), het hebben van diabetes, vorm van reuma, vaatproblemen, neuropathie, behandeling met cytostatica (chemotherapie), etc.

• Gegevens over de door Voetzorg Kim gegeven behandeling en eventuele adviezen die zijn gegeven

• Eventueel digitale  foto`s van uw voetprobleem met betrekking tot controle van de vooruitgang van de behandeling en eventueel voor collegiaal overleg en/of verwijzing naar andere (medische) disciplines.

Bij het maken van een afspraak geeft u als cliënt Voetzorg Kim toestemming om bovengenoemde gegevens in het cliëntendossier vast te leggen.

U heeft als cliënt te allen tijde het recht om:

• het cliëntendossier met bovengenoemde informatie in te zien

• de hiervoor vermelde toestemmingen, om welke reden dan ook, in te trekken. Voetzorg Kim zal dit ook moeten melden aan derden die noodzakelijkerwijs betrokken zijn/waren bij de dienstverlening. Het verzoek tot inzage in het dossier of intrekking van toestemmingen omtrent het opslaan van gegevens dient schriftelijk te geschieden. Zie hiervoor de contactgegevens.

NB:
Het niet mogen opslaan van de persoonsgebonden gegevens en behandelverslagen kan gevolgen hebben voor de kwaliteit van de behandelingen.

Voetzorg Kim

Provoet lidnummer: 320262

KVK-nummer: 89884027

BTW-nummer: NL004769176B86